Geslaagde Dag voor de Ouderen bij Seniorenvereniging Maarheeze

Seniorenvereniging Maarheeze heeft ook dit jaar weer gezorgd voor een mooi programma op de dag voor de ouderen, die plaats vond op vrijdag 4 oktober. De ruim 50 gasten werden om 11 uur ontvangen met koffie/thee en een lekker stukje vlaai.

Ze werden hartelijk welkom geheten door de presentator van de dag, Tiny van Mierlo. die ook meteen het eerste programmaonderdeel aankondigde, namelijk een presentatie door Bram van de Pol, fysiotherapeut bij Fysio Maarheeze. Hij bracht zijn onderwerp “het belang van bewegen voor ouderen” heel overtuigend naar voren. Zijn advies: Bewegen is gezond, meer bewegen is beter!

Hij gaf bruikbare ideeën over hoeveel bewegen, op welke manier bewegen en welke vormen en mogelijkheden van bewegen. Door de aanwezigen te betrekken bij zijn presentatie en hen zelf in beweging te zetten hield hij iedereen goed bij de les. Zijn bijdrage aan de dag voor de ouderen was heel zinvol en een stimulans om zeker regelmatig te bewegen.

Het was een aangename verrassing dat daarna een medewerkster van de Rabobank namens RaboClubSupport een cheque van € 892,63 aan kwam bieden. De voorzitter nam die dankbaar in ontvangst. Hij bedankte de Rabobank voor deze fantastische bijdrage en natuurlijk ook degenen die hieraan meegewerkt hadden, door hun stem aan de Seniorenvereniging te geven.

De lunch bestond uit een heerlijke champignonsoep, gemaakt door de vaste koks van het eetpunt, Paula en Jan; een lekker broodje kroket, aangeboden door “Cafetaria - eethuis Family” in de Molenstraat; en voor de liefhebbers een smakelijke krentenbol.

Het middagprogramma werd helemaal verzorgd door duo de Lollypops uit Someren. Deze twee zussen zongen bekende Nederlandstalige liedjes uit de jaren ’60, ’70 en ’80, vaak met eigen teksten. Tussendoor vertelden ze in het Somerens dialect leuke en zeer herkenbare anekdotes over de tijd van vroeger. Enkele aanwezigen werden in hun optreden betrokken als zogenaamd oude bekenden. Met hilarische verhalen werden de ontmoetingen uit een ver verleden uit de doeken gedaan tot groot plezier van het publiek. Als afsluiting van hun optreden hadden de dames voor iedereen een instrument meegebracht. Die hadden ze nog thuis op zolder liggen, omdat het “zund” was om ze weg te gooien. Met het instrument in handen kregen ze iedereen op de vloer in een grote polonaise als finale. De stemming zat er goed in!

Presentator Tiny van Mierlo sloot de dag af met een bedankje voor alle vrijwilligers die dankzij hun inzet de dag voor de ouderen tot een succes gemaakt hadden. Nadat ook de presentater zelf was bedankt voor de leuke manier waarop hij de dag aan elkaar had gepraat, kon er nog een drankje besteld worden en nog even nagepraat worden.

Conclusie van de aanwezigen: de dag voor de ouderen 2024 was zeer geslaagd, ze hadden ervan genoten!

, , , ,