Etentje op vrijdagavond

Op vrijdag 25 maart vond voor de eerste keer het “Vrijdagavond etentje” plaats. Om 17.00 uur verzamelden de deelnemers zich in Ons Kwartier. Er hadden zich 40 personen aangemeld. Omdat het een nieuwe activiteit betreft en het nog afwachten was hoe het zou gaan lopen, was van tevoren bepaald dat zich maximaal 40 personen konden inschrijven. Er bleek zoveel animo te zijn, dat het aantal van 40 snel gehaald was en er nog mensen teleurgesteld moesten worden. Maar de bedoeling is om deze activiteit elke laatste vrijdag van de maand te organiseren, dus er komen nog kansen genoeg. Deze eerste keer heeft al geleerd dat het aantal personen nog best wat uitgebreid kan worden. Bij binnenkomst waren de tafels al keurig gedekt en al snel zat er rond iedere tafel een groepje gezellig te buurten met een drankje erbij. Rond half 6 werd het buffet gebracht door de cateraar en vulde de zaal zich met heerlijke geuren die de eetlust nog extra opwekten. Een half uurtje later zat iedereen te smullen van een lekker romig bospaddenstoelensoepje. Een prima begin van de maaltijd! Daarna kon men gaan genieten van het buffet met volop keuze aan heerlijke gerechten: voor elk wat wils! Het smaakte allemaal voortreffelijk, waardoor menigeen nog een tweede keer langs het buffet ging om een bordje te vullen. Dat kon ook best, want de cateraar had kennelijk gerekend op grote eters, er was zoveel dat er nog best veel overbleef. 11 Na het eten werd er met een goed gevuld buikje nog een tijdje onder het genot van een drankje gezellig nagepraat. Voorzitter Arno vertelde dat het volgende “Vrijdagavond etentje” plaats zal vinden op 29 april, zelfde tijd, zelfde plaats. Alleen de prijs zal iets hoger moeten zijn, want € 12,50 bleek niet voldoende te zijn om de kosten te dekken. De volgende keer wordt het € 17,50 (inclusief de afwas) en dan wordt er weer voor een andere invulling van het menu gezorgd. Op de vraag van de voorzitter of deze nieuwe activiteit goed bevallen was, kreeg hij een enthousiast “ja!” en een waarderend applaus van de aanwezigen. Het “Vrijdagavond etentje” is een gezellige en smakelijke start van het weekend en zeker voor herhaling vatbaar! Als u dit leest is 29 april ook al voorbij en kijken we alweer vooruit naar de volgende keer. Dan is het etentje op 27 mei. Daarvoor kunt u zich aanmelden.