Mannen van metaal

Contactpersoon: André Thirion   tel. 06 171 51 699.

Tijdstip: Dinsdagmiddag 13.00 uur.

Elke dinsdagmiddag om 13.00 uur komen de “Mannen van metaal” bij elkaar in Onze School.  Zij houden zich met veel plezier bezig met het slopen van voornamelijk elektrische apparaten. De waardevolle onderdelen zoals ijzer, aluminium, koper en printplaten worden verkocht aan een recyclingbedrijf en het restmateriaal wordt gescheiden afgevoerd naar de milieustraat aan het Rondven. Zij zijn dus heel verantwoord bezig!

Deze activiteit willen we graag uitbreiden met een zogenaamd Repair Café.  Dan gaat het dus niet meer alleen over het slopen van spullen en het op verantwoorde wijze hergebruiken of afvoeren van de onderdelen. Dan gaat het om het proberen te repareren van  vooral  electrisch huis- tuin- en keukenapparatuur en deze spullen zodoende een tweede leven te geven. Repareren in plaats van weggooien, dat is pas echt goed voor het milieu en dus duurzaam! Leuk meegenomen: het is ook nog eens goed voor de portemonnee en zeker ook voor de sociale contacten.

We zijn nu op zoek naar mannen  (en vrouwen zijn ook heel welkom), die het leuk vinden om in een gezellige sfeer met elkaar te proberen spullen te repareren en zo verspilling tegen te gaan.

Aanmelden kan  via ons.kwartier@kpnmail.nl. Zodra we voldoende aanmeldingen hebben ontvangen, zal er een informatiebijeenkomst worden belegd om het Repair Café te kunnen realiseren. U bent van harte welkom!