Fotoclub Ons Kwartier

Contactpersoon: Anja Matheeuwsen

anja@luckymail.com

In januari 2019 is op initiatief van Anja Matheewsen en Diana Peskens de fotogroep Ons Kwartier opgericht. De beide dames waren heel benieuwd of er wel belangstelling zou zijn voor deze nieuwe activiteit. De inschrijvingen werden dan ook nauwlettend in de gaten gehouden! Het liep in het begin geen storm, maar dat was ook niet nodig, met tien deelnemers zouden zij prima kunnen starten.  Wat schetste dan ook hun verbazing dat op de eerste bijeenkomst zich ruim twintig deelnemers meldden! Uiteindelijk was de belangstelling zo groot dat er met een wachtlijst moest worden gewerkt. Op dit moment telt de fotogroep vijfentwintig leden en dat is het maximale aantal wil het voor iedereen leuk blijven. Ze komen maandelijks op de eerst vrijdagmorgen van de maand om half tien in Ons Kwartier bij elkaar. De ochtend begint met het beoordelen door Anja Matheeuwsen van de foto’s van de opdracht van de maand daaraan voorafgaand. Zij geeft tips ter verbetering en zo leren de deelnemers beter op zaken te letten als perspectief, scherpte op het juiste punt stellen, uitsnede, etc. Na het technische gedeelte van de ochtend gaan de deelnemers op pad naar de nieuwe opdracht.

Altijd in de buurt. Een van de hoofddoelen vooraf was om dichtbij beter te leren kijken. Maarheeze en zijn directe omgeving is namelijk veel mooier dan velen soms weten. Dat doel is, gezien de prachtige foto’s die door de leden zijn gemaakt, zeker gehaald!