Repair Café in Onze School

Net voordat door corona alle activiteiten in Onze School en Ons Kwartier stil kwamen te liggen, waren er voorbereidingen aan de gang om te starten met een Repair Café. Ook waren er gesprekken met mensen die zich hiervoor wel in wilden gaan zetten. Maar toen het virus ervoor zorgde dat de plannen niet door konden gaan, zijn de voorbereidingen gestopt.

Nu hopen we in september met een Repair Café te kunnen beginnen(afhankelijk natuurlijk van de toestand op dat moment wat betreft de coronamaatregelen). Ook hebben we nog enkele vrijwilligers nodig om hieraan mee te werken.

Wat is een Repair Café?

Een Repair Café is een bijeenkomst waarbij het gaat om samen dingen te repareren. Bezoekers nemen van thuis kapotte spullen mee en in het Repair Café gaan ze samen met de daar aanwezige vrijwilligers aan de slag om de reparatie uit te voeren. Het is gezellig om zo samen bezig te zijn, je kunt er altijd nog van leren en je bent duurzaam bezig door spullen niet zomaar weg te gooien, maar ze een tweede leven te geven. Wie niets heeft om te repareren, neemt een kop koffie of thee, kijkt waar men mee bezig is of gaat helpen bij een reparatie waar iemand anders mee bezig is.

Lijkt het u ook leuk om hieraan mee te werken, dan is een telefoontje naar Ons Kwartier in Onze School 0495-623589 voldoende om u aan te melden.  Vraag naar de dienstdoende beheerder en hij/zij zal uw gegevens noteren en doorgeven.

U bent van harte welkom!