Mooie foto-expositie in Onze School

In de grote zaal van Onze School (genaamd Ons Kwartier) heeft afgelopen vrijdag 21 juni de opening plaats gevonden van een interessante foto-expositie. De foto’s die daar gedurende de maand juli te bezichtigen zijn, zijn gemaakt door leden van de fotoclub.

Al ruim 5 jaar is binnen Seniorenvereniging Maarheeze een fotoclub actief. Onder leiding van de dames Anja Matheeuwsen en Diana Peskens zijn 25 leden daar enthousiast bezig met hun hobby fotograferen. Iedere maand krijgen ze de uitdagende opdracht van Anja en Diana om foto’s te gaan maken met een bepaald thema, zoals b.v. dieren, lente, een doorkijkje, een lijnenspel etc.

Alle hobby-fotografen gaan daarmee aan de slag en sturen dan hun drie best gelukte foto’s in, die op de maandelijkse bijeenkomst op een groot scherm samen bekeken en besproken worden. Anja en Diana geven ideeën en verbetertips die bij een volgende opdracht weer toegepast kunnen worden. De leden geven aan dat dit heel inspirerend werkt en dat ze daardoor echt groeien wat betreft hun hobby, steeds beter leren kijken en dus steeds betere foto’s gaan maken.

Dat is ook duidelijk te zien aan de tentoongestelde foto’s. Zeker een aanrader om eens binnen te lopen en de foto’s te bekijken. En als u er toch bent, neem dan ook even de tijd om gezellig een kopje koffie/thee of een ander drankje te drinken in Ons Kwartier of op ons fijne terras. Seniorenvereniging Maarheeze heet u heel graag van harte welkom!

Foto gemaakt door Peter Joppen.