Gezocht vrijwilligers voor het Digicafé

Op Onze School hebben we heel wat te bieden aan activiteiten. Kijk maar eens naar het Activiteitenoverzicht op deze site.

Echter, wat er al een hele tijd aan ontbreekt, is een Digicafé.

Wat verstaan we daaronder?

Bij het Digicafé kun je, onder het genot van een kopje koffie of thee, terecht met eenvoudige vragen over het gebruik van laptop, tablet of mobiele telefoon. Maar ook met vragen over bijvoorbeeld het installeren en gebruiken van apps of het aanmaken van accounts.

Heel graag zouden we zo’n digicafé in het leven roepen. Dat kan alleen als we een paar vrijwilligers kunnen vinden, die het leuk vinden om samen met de bezoekers hun (niet al te ingewikkelde) digitale vragen op te lossen. Is het iets voor jou om mensen hiermee te helpen, of ken je iemand die dat zou willen doen (kinderen of kleinkinderen mag ook) dan zouden we heel graag eens met jou daarover praten. We hopen dat een paar mensen op deze oproep reageren, zodat we een groepje kunnen vormen om samen het digicafé te bemensen. Met elkaar bespreken we dan op welke momenten het digicafé open zal staan voor bezoekers. Dat laten we helemaal afhangen van de mogelijkheden van de vrijwilligers.

Denk er eens over na, het is zeker leuk en dankbaar werk en je hoeft echt geen digitale allesweter te zijn. Als je redelijk om kunt gaan met de genoemde apparatuur, zul je al veel mensen kunnen helpen.

Onze voorzitter Arno Baks tel. 06 519 720 59 wacht op jouw telefoontje.